Wystartowanie z własnym sklepem a analiza cen konkurencji

Jedną z większych bolączek podczas otwierania własnego sklepu, jest poziom cen, który musimy ustalić. Trudno jest to wykonać bez większego doświadczenia i ignorując rywali z branży. Jedną z ciekawych opcji jest analiza cen konkurencji i na jej podstawie stworzenie własnego cennika. Jak to zrobić?

Tworzenie własnych cen

Stworzenie własnego cennika jest problematyczne, gdy nie mamy doświadczenia w branży. Co z tego, że stworzymy ceny, biorąc pod uwagę nasze potrzeby i zarobek, skoro koszt danego produktu będzie totalnie nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta, gdyż konkurencja będzie miała to taniej…

Cennik na podstawie badania rynku

Analiza cen konkurencji daję nam wiele możliwości. Dzięki niej możemy dostosować cennik do sytuacji na rynku, a to jest kluczowe działanie, aby przyciągnąć klienta do nas od rywala!

Czy tylko raz wystarczy?

Analiza cen konkurencji może być wykonana raz – podczas wstępnego ustalania cennika. Jednak rynek jest dynamiczny i raz-dwa może się okazać, że nasze ceny odstają od tych u konkurentów, a my tracimy klientów… Więc warto cyklicznie przeprowadzać badanie rynku, aby móc na bieżąco reagować na zmiany.

Jak to zrobić?

Nic prostszego! Musimy zatrudnić w tym celu ludzi, którzy zajmują się analizą cen konkurencji i na podstawie ich danych możemy oprzeć tworzenie naszego cennika. Nie upadajmy na duchu, gdy nas na to nie stać! Możemy też wykonać to działanie na własną rękę. Będzie ono czasochłonne i z pewnością mniej precyzyjne, ale i tak da nam solidne postawy do budowy cennika atrakcyjnego dla odbiorcy.

Sprawdź źródło: https://dealavo.com/en