Monitoring konkurencji ( analiza cen w sklepach internetowych )

 

Monitoring cen konkurencji w sklepach internetowych to obecnie standard w e-commerce. Z owego rozwiązania korzystają przede wszystkim niewielkie oraz ogromne sklepy internetowe, lecz również coraz więcej wytwórców oraz firm, jakim zależy na kontroli jak wygląda cena towaru w pozostałych e-sklepach do jakich sprzedają własne artykuły, żeby móc na bieżąco sprawdzać cenę. Gdy chcesz być przed konkurencją oraz na bieżąco wiedzieć jak wygląda sytuacja wśród sklepów z jakimi rywalizujesz to po prostu musisz stale monitorować oraz obserwować ceny tak, żeby w dobrym czasie można było błyskawicznie odpowiedzieć na modyfikacje cen pozostałych e-sklepów. Dotyczy to w szczególności takich dziedzin jak apteki internetowe, elektronika, opony, zabawki, produkty spożywcze, drogerie, wyposażenie wnętrz, lecz również wiele innych.

Dla kogo jest monitoring cen konkurencji?

Sklepy internetowe

Rozpocznijmy od sprzedawców więc sklepów internetowych – monitoring cen konkurencji pozwoli na bieżące działanie na modyfikacje jakich podejmuje konkurencja, gdzie wielokrotnie zmniejszenie ceny np. o jeden albo dwa grosze oddziałuje na zdobycie pozycji lidera cenowego na wybrany towar. Skutkuje to tymże, iż automatycznie nasza sprzedaż znacząco rośnie przy małym spadku marży. Dość globalnym wciąż modelem w e-commerce są sytuacje w jakich ktoś nie odnosi się w ogóle do całości rynku oraz oferuje artykuły nawet o parę albo kilkadziesiąt procent taniej od innego w kolejności sklepu internetowego, tracąc przy tymże wielokrotnie niezwykle wiele ze swojej marży.

Jak działa monitoring cen konkurencji?

W klasycznym ujęciu które proponują dostępne na naszym rynku urządzenia do monitoringu cen konkurencji jest to w skrócie “web crawler” więc robot internetowy, jaki chodzi po sklepie internetowym przeciwnika oraz zbiera z niego wszelkie niezbędne informacje o produktach dostępnych w jego bazie. Robot sprawdza i pobiera takie informacje jak: cena towaru, lecz również czy jest on obecnie dostępny czy nie, czy ma krótką datę ważności gdy jest prezentowana na stronie, i w wielu wypadkach można również otrzymać następujące dane jak np. czy produkt jest obecnie ze znacznikiem promocja, nowość. Możliwości jest naprawdę dużo wszystko zależy które technologiczne rozwiązania ma dane narzędzie i na ile określoną stronę można przeskanować. Należałoby również pamiętać o tym, iż sklepy internetowe oraz różnorodne platformy coraz częściej próbują blokować takie skanujące roboty przez modyfikacje technologiczne na sklepie, zatem spółki od monitoringu cen cały czas muszą szukać możliwości oraz obejść dla takich stron.

Na co zwrócić uwagę wybierając narzędzie do monitoringu cen?

W szczególności należałoby zwrócić uwagę na poziom zaadaptowania całości naszych artykułów do oferty konkurencji. Więc ile z naszych artykułów jest jeden do jednego dopasowanych z produktami naszej konkurencji? Dla poziomów podstawowych do rozmowy te wartości oferowane przez spółki wielokrotnie nie są największe. Należałoby tu zdecydowanie negocjować, żeby uzyskać dobry dla siebie poziom. Pamiętaj również o tym, iż samo narzędzie do monitoringu to jest wyłącznie czubek góry lodowej w tworzeniu strategii cenowej. Narzędzie dostarcza nam tylko informacje, i co z nimi zrobimy zależy już wyłącznie od nas.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl/