Jak odpowiadać na opinie w internecie?

Pytanie o to, jak odpowiadać na opinie w Internecie pojawia się bardzo często. Przedsiębiorcy, a nawet osoby odpowiedzialne za marketing i PR największy problem mają zazwyczaj z negatywnymi opiniami – odpisać? Zostawić? Niektórzy nawet zastanawiają się, jak usunąć opinię z Internetu! Zastanówmy się wspólnie, jak powinien wyglądać proces komunikacji.

Przede wszystkim należy zadbać o opinie, zanim pojawi się problem. Przez problem rozumiemy oczywiście negatywa – coś, co spędza nam sen z powiek i zastanawiamy się jak usunąć opinię z Internetu. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ jeżeli nie mamy żadnych opinii, a nagle pojawi się coś negatywnego, wygląda to bardzo kiepsko. Wyobraź sobie sytuację – trzy opinie, w tym jedna negatywna. Co myślisz o takiej firmie?

Jeżeli jednak zadbasz o swoją reputację od początku, poprosisz o rekomendację, wykonując jednocześnie swoiste badanie rynku – to jedna „zabłąkana” negatywna opinia nie powinna Ci zaszkodzić. Dwadzieścia pozytywów i jeden negatyw – nie wygląda źle, prawda? I wówczas nie musisz się zastanawiać jak usunąć opinię z Internetu. Skup się na tym, aby pozyskać więcej tych pozytywnych.

Pozostaje pytanie, jak odpowiadać na opinie i czy ignorować te negatywne. Odpowiedź brzmi: odpowiadaj zawsze. Dziękuj za pozytywne i staraj się zrozumieć te złe. Może Twoja firma faktycznie się nie popisała i należy przeprosić klienta? Jeżeli wystąpiło nieporozumienie – postaraj się je rozwiązać. Każda negatywna sytuacja wokół Twojej marki powinna być rozwiązana.

Negatywne opinie możemy potraktować jako badanie rynku, a nawet badanie satysfakcji klientów. Zlecenie takich działań zewnętrznym firmom jest kosztowne, ale można to zrobić także samodzielnie, przy stosunkowo niewielkim wkładzie finansowym. Polski startup opracował platformę do natychmiastowego pozyskiwania opinii w oparciu o… kod QR! To proste rozwiązanie pozwala również na badanie rynku i satysfakcji przy pomocy telefonu komórkowego. https://fixback.pl/

Dodaj komentarz